Generelle oplysninger

Compukit – compukit.dk
CVR: 38490532
Spinderigade 11e i10
7100 Vejle
Danmark

support@compukit.dk
Tel. 78 70 39 99

Etableringsår: 2017


Betaling

Compukit modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og Maestro. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.

Compukit bruger en godkendt betalingsgateway, YourPay, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.


Levering

GLS står primært for levering af vores pakker. Vi bruger dog også Post Nord i få tilfælde, bl.a. hvis forsendelsen vejer over 20 kilogram eller efter kundens ønske. Ved computer køb har du også mulighed for, ved forudgående aftale, at afhente computeren på vores adresse: Pilkmosevej 3, 7323 Give.

Leveringstiden for computere (og andre produkter med personligt præg) er 3-7 hverdage afhængig af lagerstatus, produktionhastighed og varernes tilgængelighed.

Leveringstiden for andre produkter er 1-2 hverdage for lagervarer og 3-6 hverdage varer på fjernlager.

Leveringstiden samt andre leveringoplysninger er oplyst på den enkle produktside og checkout.

Prisen afhænger af varens vægt.


Fortrydelsesret

Computere bestilt hos Compukit er special fremstillet efter dine ønsker og er derfor ikke omfattet af forbrugeraftale loven, LOV nr 1457 af 17/12/2013, dog har du i særlige tilfælde ret til at hæve købet jf. bekendtgørelse af lov om køb (købeloven).

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved support@compukit.dk ved, at benytte standardfortrydelsesformularen . I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om.
Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på.
Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
Du kan miste dit købsbeløb helt eller delvist, hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Endvidere hæfter du for alle omkostninger vedrørende returnering af en vare, du får altså ikke din porto el. lign. refunderet.


Garanti og reklamationsret

Købelovens regler finder anvendelse på alle varekøb hos Compukit.

Når du handler på www.compukit.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Indenfor Danmark tilbyder vi GLS ShopReturn pakkelabels til 120 kroner.

Varen sendes til:
Compukit
Spinderigade 11e, i10
7100 Vejle
Danmark

Eller anden aftalt adresse.

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Du skal endvidere oplyse fakturanummer. Vi kræver også at et tilsendt RMA nummer skal indsendes med varen.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

  • Vare indsendt uden RMA nummer: Kr. 250,- ex. moms plus fragt.
  • Vare testet, ingen fejl fundet: Kr. 500,- ex. moms plus fragt
  • Vare skadet som følge af fysisk overlast, bortskaffet: Kr. 200,- ex. moms.
  • Vare skadet som følge af fysisk overlast, returneres: Kr. 250,- ex. moms plus fragt.
  • Vare indsendt hvor serienummeret mangler, bortskaffet: Kr. 200,- ex. moms.
  • Vare indsendt hvor serienummeret mangler, returneres: Kr. 200,- ex. moms plus fragt.

Krav til emballage

Ved computer forsendelser fra kunde til Compukit har vi følgende krav til emballagen.

  • Emballagen skal være i rimelig stand (ingen store huller, beskadiget hjørner eller beskadiget hjørnesamling).
  • Emballagen skal være den originale og passe til computerens kabinet.
  • Flamingo eller anden form for original pakkefylde skal følge med.
  • Computeren skal ikke kunne unødigt bevæge sig i indpakningen (ingen store mellemrum mellem ydre kasse og kabinet).

Det er kundens ansvar at følge disse krav.

Anbefalinger til emballage

Ved computer forsendelser fra kunde til Compukit har vi følgende anbefaler til emballagen.

  • Brug rigeligt med pakkefyld
  • Brug pakkefyld indeni computeren, især omkring grafikkort og processor køler.
  • Sørg for at alle skruer (specielt omkring grafikkort og processor køler) er skruet forsvarligt.

Uforsvarlig emballage

Alle forsendelser fra kunde til Compukit, er kunden ansvarlig for sikker indre og ydre emballage, der overholder GLS’/alternativ transportfirma’s betingelser for emballage, samt vores krav til korrekt emballage. Alle GLS forsendelser købt i gennem Compukit, er forsikret op til computerens værdi. Dog kan GLS’ afvise eventuel krav om erstatning, hvis deres emballagekrav ikke opfyldt (dette er kundens ansvar).

Ved modtagelse af en uforsvarlig pakket computer, kan Compukit frasige sig ansvaret for forsendelsen (fra Compukit til kunde), opkræve et gebyr svarende til kabinettets nypris eller helt nægte at tilbagesende computeren og kræve at kunden selv afhenter computeren.

Når vi vurdere en pakke er pakket uforsvarligt, kontakter vi med det samme kunden, før vi foretager nogen handlinger.

Garanti (“Upkeep Repair”)
Hos www.compukit.dk har du 3 års garanti på, færdigbyggede computere, medmindre andet udtrykkeligt er angivet. Derudover har du 2 års udvidet reklamationsret på resten af PC’en.

Garantien dækker konstruktions- og/eller materialefejl, samt håndtering af reklamationer på de indre komponenter (udskiftning af komponenter og fejlfinding).

Udover ovenstående, så gælder følgende for færdigbyggede computere.

  • Garantien dækker IKKE software relaterede fejl. Herunder:
  • Geninstallering af Windows.
  • Sletning af software. (Programmer)
  • Fejl forårsaget af virus.
  • Software mæssige fejl anses som værende fejl forårsaget af forkert brug.

Endvidere dækker garantien IKKE følgende:

  • Skadet komponenter, som følger af overclocking.
    • Herunder overclocking via software.
  • Væskeskader, slagskader, skader forårsaget af forkert brug, skader forårsaget af damp fra e-cigaretter eller hårdhændet skader, herunder:

Ved systemer præ-overclocked fra os, gælder der endvidere: (OBS gælder kun ved overclockede systemer.)

  • Ovenstående garanti.
  • BIOS vil være låst på bundkort, hvis BIOS låses op eller nulstilles frafalder al garanti.
    Kode til BIOS kan udleveres mod ønske, dog frafalder en evt. garanti ved udlevering af kode til BIOS

Vi gør opmærksom på, at ved indsendelse af en computer som ikke fungerer af andre årsager som ikke er dækket af garantien, så kræver vi 150,- kr. ekskl. moms pr. påbegyndte halve time, dog minimum 150,- kr. + evt. fragtomkostninger. Vi forbeholder os endvidere retten til at beholde computeren indtil beløbet er betalt.

Alle computere testes inden afsendelse.

Ved en evt. garantisag tager vi forbehold for, at vi må udbytte den defekte komponent med en af tilsvarende ydelse, givet at en nyere model er kommet på markedet, og den ældre model ikke længere kan anskaffes.

Upkeep Service betingelser

Upkeep Service er servicering samt rengøring.

Computeren skal som udgangspunkt være produceret af Compukit og være indenfor dens angivet garantiperiode. Denne ydelse kan bruges 1 gang årligt, med mindre det leveres med Upkeep Exchange. Andet kan aftales.

Upkeep Exchange betingelser

Ved besvarelse af et Upkeep Exchange bud, er alle svar bindende. Hvis du afviser buddet, har du ikke længere mulighed for at benytte dig af buddet. Hvis du acceptere buddet, acceptere du at du ikke længere har ejerskab af varen.

Betalingen sker som udgangspunkt som bankoverførsel indenfor 4 arbejdsdage. Ved aftale kan tilgodebevis også fungere som betaling.

Compukit har aldrig pligt til at angive et bud. Angivet bud er gyldige i 72 timer.


Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefon nr.
  • E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Compukit og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktørerne for Compukit har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på www.compukit.dk er Andreas Pedersen

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til www.compukit.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Compukit har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Compukit via e-mail: support@compukit.dk.


Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Andreas Pedersen på support@compukit.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning,
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr.
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse support@compukit.dk.

Enhver tvist, der involverer www.compukit.dk og køb herpå, er underlagt dansk ret og de danske domstole, medmindre præceptiv lovgivning tilsiger andet.


Forbehold

Vi tager forbehold for trykfejl, tastefejl, forkerte producent- eller leverandørdata, leverandørernes prisforhøjelser, prisfejl, moms- og afgiftsændringer, udsolgte / udgåede varer, leveringssvigt fra vores leverandører og force majeure.

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 26/08-19

Din kurv er tom